Avem datele oficiale în care te vei putea înscrie pe platforma AFM pentru a-ți rezerva finanțarea de 20.000 lei pentru instalarea panourilor fotovoltaice.
Citește mai departe ca să afli când te poți înscrie, în funcție de județul în care ești și ce documente trebuie să ai pregătite în momentul înscrierii.
Dacă nu ești sigur ce înseamnă programul Casa Verde 2023 sau dacă te încadrezi pentru a obține banii, citește detaliile despre program aici.
Când te poți înscrie pentru Casa Verde 2023?
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a publicat calendarul de înscrieri și numărul de proiecte care vor fi finanțate pentru persoane fizice și unități de cult pe data de 3 mai 2023.
Înscrierile sunt în funcție de regiunea de care aparține județul în care se află locuința la care se vor instala panourile fotovoltaice.
Înscrierile încep, după cum urmează:
- 19 mai, ora 10:00 – Regiunea București Ilfov – 4.993 proiecte
- 24 mai, ora 10:00 – Regiunea Centru (judeţele Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş şi Sibiu) – 12.253 proiecte
- 29 mai, ora 10:00 – Regiunea Nord Est (judeţele Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui) – 13.974 proiecte
- 6 iunie, ora 10:00 – Regiunea Nord Vest (judeţele Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare şi Maramureş) – 12.001 proiecte
- 9 iunie, ora 10:00 – Regiunea Sud Est (judeţele Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Vrancea şi Tulcea) – 10.620 proiecte
- 14 iunie, ora 10:00 – Regiunea Sud Muntenia (judeţele Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova şi Teleorman) – 14.045 proiecte
- 19 iunie, ora 10:00 – Regiunea Sud Vest (judeţele Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt şi Vâlcea) – 8.715 proiecte
- 22 iunie, ora 10:00 – Regiunea Vest (judeţele Arad, Caraş-Severin, Hunedoara şi Timiş) – 10.024 proiecte
- 27 iunie, ora 10:00 – Unități de cult – 875 proiecte
Cât timp ai să te înscrii?
Fiecare regiune va avea 3 zile lucrătoare pentru înscriere, dar competiția va fi mare, iar banii se alocă pe principiul “primul venit, primul servit”.
Astfel că, dacă vrei să ai șanse reale să primești finanțarea, notează-ți data și ora din lista de mai sus pentru județul tău, și încearcă să te înscrii cât mai repede odată ce începe înscrierea.
Există posibilitatea ca banii să se termine în doar câteva ore.
Ce documente să pregătești pentru înscriere?
Ca să te poți înscrie într-un timp cât mai scurt, asigură-te că ai la îndemână următoarele documente pentru înscriere:
Act de identitate solicitant
Adresa din cartea de identitate trebuie să coincidă cu adresa imobilului unde se vor instala panourile fotovoltaice. Nu se acceptă viza de flotant la adresă. Termenul de schimbare a cărții de identitate este de 10 zile lucrătoare de la depunerea documentelor la Direcția de Evidență a Persoanelor.
Extras de carte funciară
Atenție! Trebuie să fie valabil la data înscrierii.
Din extrasul de carte funciară trebuie să rezulte dreptul de proprietate asupra imobilului la care se vor instala panourile fotovoltaice. Extrasul de carte funciară este valabil 60 zile de la emitere. Se poate obține online aici și costă 20 lei.
Certificat de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat
Atenție! Trebuie să fie valabil la data înscrierii.
Trebuie să fie emis pe numele solicitantului, de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor Publice. Acest certificat este valabil 90 zile de la emitere. Se poate obține online prin contul SPV (Spațiul Privat Virtual) sau fizic de la ANAF.
Certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local
Atenție! Trebuie să fie valabil la data înscrierii.
Trebuie să fie emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială este domiciliul. Acest certificat este valabil 30 zile de la emitere. Unele primării eliberează acest document și online.
Suplimentar, ai putea avea nevoie de încă două documente:
Adeverință de la primărie
Dacă adresa din CI este scrisă diferit față de cea din extrasul de carte funciară (de exemplu lipsește strada, numărul, etc), este nevoie de o adeverință de la primărie care să ateste adresa de domiciliu și să menționeze numărul cărții funciare.
Copia cărții funciare colective
Dacă este vorba de un imobil tip duplex, pe lângă extrasul de carte funciară, este nevoie și de copia cărții funciare colective, care se obține doar fizic de la OCPI. De exemplu, pentru un imobil înscris într-o carte funciară cu număr de tipul xxxx-C1-U2, este necesară copia cărții funciare colective.
Alte detalii poți afla din varianta finală a Ghidului de finanțare.
Nu uita că de data asta trebuie să te înscrii TU pentru a-ți rezerva finanțarea, după care vei alege un instalator validat de AFM ca să îți implementeze proiectul prin instalarea panourilor fotovoltaice.
Deci fii pregătit cu documentele la data și ora începerii înscrierii și nu rata șansa de a-ți produce singur energia electrică necesară pentru consum.
Rămâi informat
Nu rata nici o șansă de a face rost de bani pentru ferma ta și de a-ți reduce cheltuielile lunare.
Abonează-te la newsletter și rămâi la curent cu ultimele știri despre măsurile de finanțare din agricultură, cât și despre modificările la programul Casa Verde 2023.